نمایندگی رسمی هایلوک و هایک ویژن ایران کالاریزان

نماینده رسمی هایک ویژن و هایلوک در ایران

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید 07132317733  ( داخلی 4 )

هک دوربین مداربسته و روش های جلوگیری از آن

جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته

اطلاعات نوشته

برای جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته تان کافی است که یک سری نکات را رعایت کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید:

احتمالا برای شما هم پیش آمده که، سیستم دوربین مداربسته شما مورد حمله افراد سودجو شده باشد. در اصل شما با موضوع هک دوربین مداربسته مواجهه شدید. زمانی که از نظر نرم افزاری سیستم مداربسته دچار اختلال می شود یا اصطلاحا هک میشود، یعنی فردی توانسته به سیستم شما نفوذ کند.

با نفوذ افراد به سیستم مداربسته ، عملا سیستم شما مختل خواهد شد و شخص هک کننده، دسترسی به تمام تنظیمات خواهد داشت. به عنوان مثال تصویر دوربینی را از بین ببرد یا با تغییر در تنظیمات سیستم، باعث شود دوربین و دستگاه به درستی کار نکنند و یا کنترل سیستم شما را به دست بگیرد.

امنیت سیستم خود را برقرار کنید

منظور این است که دوربین و دستگاه شما باید از لحاظ امنیتی، کاملا محفوظ باشد. برای دستگاه خود حتما رمزهای قوی انتخاب کنید. تنظیمات پیش فرض رمز دوربین و دستگاه، را حتما تغییر دهید. نام کاربری را انتخاب کنید که خاص باشد.

برای جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته رمزهایی که برای سیستم مداربسته، انتخاب می کنید شامل حروف، اعداد، کاراکترها باشد. از نشانه های @ _ * # ? $ باشد.

هر چند وقت یک بار حتما نسبت به تغییر رمز و نام کاربری ، اقدام کنید. که اگر شخصی از اطلاعات شما باخبر باشد، به راحتی نتواند دسترسی داشته باشد.

جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته

جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته با تغییر پورت های پیش فرض

هر شرکتی یک سری پورت ها را به طور پیش فرض تعیین می کند، که انتظار می رود کاربر در هنگام نصب پورت ها را تغییر دهد.

سریعا بعد از دریافت دستگاه ضبط، به تغییر پورت ها اقدام کنید. اینکه به طور پیش فرض پورت ها تعریف شده اند، باعث می شود که هکرها خیلی سریع و راحت بتوانند دوربین شما را هک کنند. زیرا میدانند که این پورت ها کدام است. به عنوان مثال پورت پیش فرض اکثر دوربین ها، ۸۰۰۰ است و بسیاری از هکرها آن را در ابتدا امتحان می کنند. بنابراین حتما پورت های پیش فرض را تغییر دهید.

این را در نظر داشته باشید که ، هر شخصی که آی پی آدرس و پورت اختصاص یافته به دستگاه را داشته باشد، می تواند دستگاه ضبط را پیدا کند. اما برای ورود به آن نیاز به رمز و نام کاربری دارد. که در اینجا اهمیت انتخاب رمز و نام کاربری درست معین می شود.

روش فوروارد کردن پورت ها

دوتا از متداول ترین روش ها برای فوروارد پورت ها، روش DMZ و روش UPnP است. روش DMZ که از امنیت بسیار پایینی برخوردار است. زیرا تمام پورت های ورودی دستگاه فوروارد می شود. بهترین روش برای فورواردینگ ، استفاده از روش Virtual server است.

سیستم خود را به روز نگه دارید

به روزرسانی نرم افزارها یکی از اصلی ترین اقداماتی است که حتما باید برای جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته انجام شود. زیرا در آپدیت جدید سیستم عامل ها و یا Firmware دستگاه ضبط، باگ ها و حفره های امنیتی که در نسخه های قبلی بوده است ، برطرف شده است. پس بهتر است برای جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته خود، سیستم خود را به روز نگه دارید.

ایجاد امنیت در شبکه با Encryption

در مودم و دستگاه ضبط خود، حتما Encryption را فعال کنید.

WPA2 یک فناوری امنیتی است که در شبکه‌های بی‌سیم Wi-Fi مورداستفاده قرار می‌گیرد. این پروتکل نسبت به دیگر پروتکل‌ها از سرعت و امنیت بالاتری برخوردار است. این گزینه WPA2 را نیز در شبکه وای فای فعال کنید.

برای جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته، اینترنتی که دوربین ها را به آن متصل می کنید، یک اینترنت خصوصی باشد. از اینترنت های عمومی استفاده نشود. منظور از اینترنت های عمومی، اینترنتی است که همه افراد قابلیت اتصال به آن اینترنت را دارند. به عنوان مثال اگر شما دوربین ها را برای یک پاساژ نصب می کنید و پاساژ مجهز به اینترنت است، دوربین ها را به این اینترنت عمومی متصل نکنید.

جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته با برقرای امنیت مودم

در تنظیمات مودم گزینه فایروال را فعال کنید. مودم یا روتر در بازه ورود اطلاعات به شبکه داخلی از دنیای اینترنت (وبالعکس) می‌باشد. مطمئن شوید که مودم یا روتر شما، امنیت کامل را دارد.

برای ایجاد امنیت بیشتر می توانید، آدرس های مجاز را برای مودم یا روتر، تعریف کنید تا اجازه دسترسی به هر دستگاهی داده نشود. این عمل باعث می شود تا حد زیادی از هک دوربین مداربسته جلوگیری شود. با استفاده از گزینه IP Filtering این کار را می توانید انجام دهید.

ایجاد امنیت مودم بروزرسانی سیستم عامل و فعال سازی فایروال مودم

عدم استفاده از دستگاه و دوربین دست دوم

برای جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته کافی است که یک سری نکات را رعایت کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. از خرید دوربین های مداربسته دسته دو خودداری کنید. زیرا امنیت سیستم شما را کاهش می دهد و پتانسیل هک شدن را دارند. بنابراین برای جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته، بهتر است از سیستم های جدید و نو ، استفاده شود.

پس نتیجه گیری می شود که، برای جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته کافی است که یک سری نکات را رعایت کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. دوربین مداربسته خود جلوگیری کنید، بهتر است این نکات را رعایت کنید. قطعا این نکات به طور قطعی از نفوذ و هک جلوگیری نمی کند اما می تواند پیش گیری کند. بهترین روش نیز استفاده از فیلتر مک آدرس و انتخاب رمز قوی و نام کاربری متفاوت با نام کاربری های قابل حدس ، است. همچنین تغییر پورت های پیش فرض و به روزرسانی نرم افزارها به شما بسیار کمک خواهد کرد.

لینک صفحه اصلی فروشگاه آنلاین کالاریزان جهت سفارش آنلاین

لینک وب سایت اصلی شرکت هایک ویژن

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo
مشاوره رایگان
Main Menu x