نمایندگی رسمی هایلوک و هایک ویژن ایران کالاریزان

نماینده رسمی هایک ویژن و هایلوک در ایران

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید 07132317733  ( داخلی 4 )

دوربین کالر ویو هایک ویژن color vu دید در شب رنگی

دوربین مداربسته Colorvu هایک ویژن ( تصویر رنگی در شب )

اطلاعات نوشته

در گذشته تصویر دوربین ها در شب سیاه سفید بودند اما امروزه دوربین هایی با عنوان استارلایت در بازار موجود هستند که به عنوان دوربین هایی با دید در شب رنگی به فروش می رسند. در واقع دوربین های استرلایت تصویر رنگی را به شما ارائه خواهد داد، این تکنولوژی در دوربین های هایک ویژن با عنوان دوربین مداربسته Colorvu معرفی شده اند که در ادامه بیشتر با این فناوری آشنا خواهید شد و تفاوت آن را با دوربین های Darkfighter متوجه خواهید شد.

فناوری هایک ویژن ColorVu چیست؟

توانایی بسیار بالای دوربین های Hikvision ColorVu برای ثبت جزئیات در نور کم، ناشی از دو فناوری پیشرفته در سخت افزار است: لنزهای پیشرفته و سنسورهایی با کارایی بالا. دوربین مداربسته ColorVU دوربین های امنیتی هستند که از فناوری حسگر تصویر برای تولید تصاویر رنگی با کیفیت در شرایط بشدت کم نور استفاده می کنند. این دوربین دارای یک فیلتر برش IR (ICR) است که وقتی نور کافی برای تولید تصاویر رنگی با کیفیت خوب در دسترس نباشد، دستگاه را به حالت شب تغییر می‌دهد.

در حالت شب، فیلتر برش IR جدا می شود و اجازه می دهد نور مادون قرمز و مرئی به سنسور تصویر برسد. این ویژگی برای اهداف امنیتی مفید است، زیرا امکان دید در شب را در شرایط کم نور، حتی زمانی که نور ستارگان ضعیف است، بهبود میبخشد.

دوربین مداربسته colorvu

ایده دوربین های کالرویو از کجاست؟

دوربین مداربسته ColorVU برای اولین بار توسط ارتش ایالات متحده برای استفاده در شرایط میدان جنگ ساخته شد.دوربین مداربسته ColorVU اغلب برای امنیت و نظارت استفاده می شوند، زیرا قادر به ارائه تصاویر واضح در شرایط کم نور بدون نیاز به نور مصنوعی هستند. دوربین های دید در شب رنگی در اندازه ها و سبک های مختلف موجود هستند و می توان از آنها برای کاربردهای مختلف استفاده کرد.

می دانید، چشمان انسان به سختی می توانند چیزی را تشخیص دهند وقتی نور به زیر ۲۰ لوکس می رسد. بنابراین، دوربین‌های مداربسته دید در شب رنگی یا ColorVU، با حساسیت استثنایی به نور ستاره، می‌توانند تصاویر واضح‌تر و واضح‌تری از آنچه که چشمان شما حتی در شرایط تقریبا ۰ لوکس ببینند به شما ارائه دهند.
دوربین مداربسته ColorVU نوعی دوربین دید در شب هست که از نور ستاره برای ارائه تصویربرداری در شرایط کم نور استفاده میکند. دوربین‌ مداربسته ColorVU با جمع‌آوری و تقویت نور از ستارگان، ماه و دیگر اجرام در آسمان شب کار می‌کنند تا در شرایطی که دوربین‌های دید در شب سنتی قادر به کار کردن نیستند، تصویربرداری ارائه دهند.

مقایسه کیفیت تصویر دوربین کالرویو با چشم انسان

بهتر از چشم انسان، دوربین‌های دید در شب رنگی از سنسورهای بزرگ‌تر، دیافراگم بازتر و کاهش سرعت شاتر برای جمع‌آوری نور کافی برای شناسایی چهره و شماره پلاک انسان استفاده می‌کنند. و این روشی است که چگونه آنها تصاویری با کیفیت بالا و واضح ارائه می کنند، زمانی که چشمان انسان نمی توانند چیزی را ببینند.
این دوربین مداربسته با لنز بزرگ‌تر می‌تواند نور بیشتری را جمع‌آوری کند و کیفیت تصویر بهتری ارائه دهد.
سنسور در دوربین مداربسته ColorVU معمولاً یک سنسور ۱.۸ اینچی یا حتی بزرگ‌تر است. ممکن است از سنسور دوربین‌های سنتی کوچک‌تر باشد، اما همچنان از سنسور در اکثر تلفن‌های همراه بسیار بزرگ‌تر است. اندازه سنسور بر روی آن تأثیر می‌گذارد. این دوربین می‌تواند نور بیشتری را ثبت کند و در نتیجه تصاویر بهتری را حتی در شرایط کم نور دریافت کند.
نوع سنسور در برخی از دوربین های مداربسته دید در شب رنگی Color VU در واقع یک دستگاه شارژی (CCD) است.
با بهره مندی از نور محیط، برای مکان های بسیار تاریک، دوربین مداربسته ColorVu، جزئیات تصویر را بصورت کاملا رنگی نمایش خواهند داد.

تفاوت بین سنسور CCD و CMOS چیست؟

سنسورهای CMOS معمولاً در دوربین‌های ارزان‌تر یافت می‌شوند، زیرا ساخت آن‌ها پیچیدگی کمتری دارند. با این حال، سنسورهای CCD اغلب دارای کیفیت بالاتری هستند. آنها نویز تصویر کمتری تولید می کنند و دامنه دینامیکی وسیع تری نسبت به سنسورهای CMOS دارند.
برای عکاسی نجومی، این حسگرهای CCD را انتخاب بهتری می کند. سنسورهای دوربین مداربسته ColorVu دید در شب رنگی نیز برای کاهش بیشتر نویز خنک میشوند. سنسور CMOS رایج ترین نوع سنسور مورد استفاده در دوربین های دید در شب نظارت خانگی است. این به آن‌ها اجازه می‌دهد حتی در شرایط کم نور نیز تصاویر واضحی ثبت کنند. دوربین های دید در شب مجهز به ال ای دی های مادون قرمز ویژه ای هستند که نور نامرئی ساطع میکنند. به لطف سنسورهای CMOS، دوربین‌های مداربسته دید در شب اکنون مقرون به صرفه‌تر و در دسترس‌تر هستند

مزایای کلیدی تصویرهای تمام رنگی

دید در شب IR اساسا سیاه و سفید است. برای دیدن اشیا در شب در نور کم، دوربین های امنیتی IR سطوح بالایی از نور مادون قرمز تولید می کنند که توسط جسم منعکس می شود. تصویر نور مادون قرمزی که گرفته می‌شود به تصویری با نور مرئی تبدیل می‌شود که همان تصویر سیاه و سفیدی است که در نهایت می‌بینیم.

دید در شب ColorVU بهتر از دید در شب IR معمولی از نظر وضوح و کیفیت تصویر است. دوربین‌های مدارسته دید در شب رنگی می‌توانند در شرایط نور کم که دوربین‌های دیگر باید چراغ‌های IR خود را روشن کنند، تصویر واضح و رنگی ارائه دهند.
برای مشاهده واضح جزئیات، مانند چهره انسان و شماره پلاک، در شرایط نوری بسیار ضعیف، اکثر دوربین های امنیتی نور ستاره با کیفیت به طور خودکار به حالت سیاه و سفید برای بهترین وضوح تبدیل می شوند. 
اما نحوه ارائه دید در شب تمام رنگی توسط دوربین های دیگر کاملاً متفاوت است. معمولا این دوربین های امنیتی مجهز به یک یا چند نورافکن هستند. حتی در صورت عدم وجود نور نیز می توانند نور را ساطع کنند تا همه چیز را در میدان دید روشن کنند و در نتیجه تصاویر تمام رنگی را در اختیار شما قرار دهند.
تفاوت تصویر دید در شب دوربین COLORVU و دوربین عادی

اطلاعات رنگ واقعی

  • ارائه رنگ دقیق
  • عملکرد عالی در محیط های کم نور

جزئیات بیشتر

  • اطلاعات رنگی و جزئیات بیشتر در مقایسه با تصویر سیاه و سفید به وضوح ثبت شده

تجربه بصری بهتر

  • روشنایی متعادل
  • فوق دیافراگم F1.0 و سنسور پیشرفته، ارائه واقعی را تضمین می کند

مقایسه عملکرد شبانه دوربین مداربسته ColorVu در مقابل دوربین معمولی

این ویدئوی مقایسه ای کوتاه را برای تجربه اول، عملکرد شبانه روزی دوربین مداربسته ColorVu تماشا کنید.


هایک ویژن سال ها پیشرو صنعت امنیت در زمینه تصویربرداری بوده است. حال این شرکت با فناوری جدید قدرتمند ColorVu قدم در مسیر پیشرفت خود گذاشته است.

فناوری ColorVu دوربین ها را قادر می سازد تا حتی در محیط های کم نور ، فیلم های رنگی تولید کنند. ویدیوی سمت چپ را ببینید تا ببینید چگونه رنگ به بیان داستانهای واقعی کمک می کند.

تاریکی پوشش سرقت ، تجاوز به عنف و سایر جنایات را فراهم می کند.

هنگام استفاده از یک دوربین معمولی با نور مادون قرمز برای نظارت شب ، افراد ، وسایل نقلیه یا سایر اشیاء مهم تار شده و در پس زمینه ترکیب می شوند و تشخیص جزئیات را دشوار می کند. در اصل تصویر ارائه شده توسط دوربین های معمولی سیاه سفید است.

اطلاعات مربوط به رنگ برای بسیاری از موقعیت ها بسیار مهم است و برای داده ها و تجزیه و تحلیل بسیار مفید است. با توجه به این مورد ، دوربین های مداربسته معمولی اغلب هنگام ثبت تصاویر سیاه و سفید ، جزئیات مهم را از دست می دهند. فناوری ColorVu راه حلی برای این چالش رایجی است که بسیاری از کاربران با آن روبرو هستند.


دوربین مداربسته colorvu
د

فناوری هایک ویژن ColorVu چگونه کار میکند؟

همراه با نور بیشتر برای موقعیت های بسیار تاریک ، دوربین مداربسته ColorVu در صورت نیاز ، تصویر با جزئیات رنگی را بصورت تضمینی ارائه می کند.

به زبان ساده، دوربین مداربسته ColorVu قادر به ثبت نور بیشتر و با دقت بسیار بیشتری هستند. به این معنا که نور بیشتری از محیط را دریافت میکنند تا بتوانند در نهایت تصویری رنگی ارائه دهند. با تنظیم دیافراگم لنز، مقدار نور اجازه میدهد تا به صورت تصاعدی تغییر کند. به عنوان مثال، تفاوت بین دیافراگم های F2. 0 (دوربین معمولی) و F1.

لنزهای فناوری ColorVu که به تازگی منتشر شده اند، چهار برابر بیشتر از دوربین های معمولی اجازه ورود نور به لنز را می دهد. زیرا لنزهای ColorVu دارای طراحی فوق دیافراگم F1.0 هستند که از دوربین های معمولی با دیافراگم F2.0 متمرکزتر ، با کیفیت تر و کاربردی تر هستند.

دیافراگم های F1.0 از نظر فنی برای صنعت، استثنا هستند و نیاز به ساخت بسیار دقیق دارند. هایک ویژن از فناوری پیشرفته Active Alignment در تولید دوربین مداربسته ColorVu استفاده کرد تا دقت تنظیم را به ۴ پیکسل ، حتی کوچکتر از ۱/۳۰ قطر مو برساند.

فناوری Darkfighter چیست؟

دوربین های هایک ویژن با قابلیت Dark Fighter یک راه حل در صنعت، برای نور بسیار کم است. که معمولاً قادر به ارائه تصاویر کامل رنگی تا حداکثر ۰.۰۰۲ لوکس و سیاه و سفید تا ۰.۰۰۰۲ هستند، برای هر موقعیت با نور کم عالی هستند.

ColorVu یا Darkfighter انتخاب بین این دو کدام است؟

Colorvu برای متراژهای زیر ۲۰ متر و برای متراژ بیش تر از آن، Darkfighter توصیه می شود.

لنز DarkFighter از شکل لنزهای کروی استفاده می کند که به طور موثری انحراف تصویر موجود در دوربین های معمولی با لنز کروی را کاهش میدهد. از آنجا که لنزهای کروی دارای سطح آزاد هستند، این لنز قابلیت عبور نور را بهبود می بخشد و در نتیجه، روشنایی تصویر را در شب افزایش میدهد.

مزیت الگوریتم DNR در دوربین های مداربسته

الگوریتم (DNR) به دوربین ها کمک می کند تا جزئیات اضافی از راه دور را به وضوح ثبت کرده و تصاویر واضح تری را ارائه دهند. علاوه بر این ، سنسورهای بهینه شده امکان تصویربرداری رنگی در شب از دوربین مداربسته ColorVu را روشن تر از دوربین های معمولی فراهم می کند. علاوه بر این، دوربین مداربسته ColorVu مجهز به نور ملایم و گرم اضافی است که روشن می شود تا تصویر رنگی را حتی در محیط های با نور صفر تضمین کند.

آیا تکنولوژی Colorvu کارآمد است؟

فناوری ColorVu راه حلی برای مشکل رایج سیستم دوربین امنیتی است. دانشمندان ادعا کرده اند که رنگ به افزایش سطح توجه کمک می کند و منجر به حفظ برخی اطلاعات می شود. در اتاق کنترل نظارتی ، که در آن اپراتورها باید به چندین صفحه نگاه کنند و فناوری ColorVu مزیت بیشتری می دهد ، بسیار مفید است.

سنسورهای پیشرفته و ترکیب دیافراگم بزرگ در فناوری دوربین مداربسته ColorVu حتی در نور کم نیز وضوح بیشتری را ارائه می دهند.

دوربین مداربسته colorVu موجود در فروشگاه کالاریزان را از طریق این لینک میتوانید مشاهده کنید:

دوربین مداربسته ColorVu در فروشگاه آنلاین کالاریزان

لینک وب سایت شرکت هایک ویژن و هایلوک

به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ به “دوربین مداربسته Colorvu هایک ویژن ( تصویر رنگی در شب )

  1. […] باعث می شود تصویر با جزئیات بهتری ضبط و دخیره سازی شود. فناوری ColorVu دوربین ها را قادر می سازد تا حتی در محیط های کم نور ، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo
مشاوره رایگان
Main Menu x